Dynamicznie rozwijające się technologie komputerowe, informacyjne oraz internetowe doprowadziły do rewolucji w gospodarce nadając jej nowy globalny wymiar określany mianem Biznesu Elektronicznego. Pośród podstawowych gałęzi Biznesu Elektronicznego można między innymi wymienić: analitykę biznesową, komunikację elektroniczną, bankowość i handel elektroniczny, reklamę internetową, usługi w chmurach obliczeniowych, media społecznościowe oraz E-learning. Prowadzenie działalności gospodarczej przy użyciu systemów informatycznych stanowi obecnie podstawę rozwijającego się dynamicznie społeczeństwa informacyjnego. Jednocześnie wielu pracodawców wskazuje na pogłębiający się niedobór wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej potrafiącej tworzyć i obsługiwać systemy informatyczne oraz technologie internetowe wspierające prowadzenie działalności gospodarczej. Celem kształcenia na kierunku Biznes Elektroniczny jest przygotowanie specjalistów posiadających wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne niezbędne do prowadzenia własnej działalności gospodarczej lub uzyskania atrakcyjnej pracy w obszarze wytwarzania e-produktów i świadczenia e-usług.
Potrafi modelować i analizować procesy biznesowe.
Potrafi użytkować systemy informatyczne klasy korporacyjnej (ERP, CRM, SCM).
Zna i potrafi stosować rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo w systemach przechowywania danych oraz systemach teleinformatycznych.
Umie projektować i tworzyć hurtownie danych oraz systemy analityczne (OLAP).
Potrafi składować, przetwarzać i analizować duże zbiory danych (Big Data), w tym dane przestrzenne (GIS).
Potrafi praktycznie wykorzystywać metody i narzędzia inżynierii danych, w tym techniki analitycznej statystyki, uczenia maszynowego, sztucznej inteligencji w połączeniu z technologiami wizualizacji, optymalizacji, baz danych, pozyskiwania wiedzy i narzędziami prototypowania.
Posiada umiejętność wykorzystania technologii mobilnych i przetwarzania w chmurze na potrzeby systemów korporacyjnych i E-biznesu.
Potrafi wykorzystać technologie internetowe w działalności biznesowej i marketingowej.
Potrafi zarządzać zespołem projektowym z wykorzystaniem właściwych metod i narzędzi informatycznych.
Potrafi zaprojektować biznes plan dla firmy innowacyjnej.
Szczegółowe informacje dotyczące praktyk zawodowych dostępne są na stronie: